Broadcast letters trebuie să ofere managerilor date privind disponibilitatea și potențialul tău. Aceste scrisori sunt trimise cu scopul de a testa posibilitatea unei eventuale colaborări.

Cele două tipuri de scrisori prezintă desigur anumite asemănări. Ele au următoarele elemente comune: accentul cade pe punctele forte adecvate la profilul job-ului astfel încât angajatorul să realizeze beneficiul imediat și posibilitatea de adaptare rapidă la cerințele organizației sale. Punctele forte vor fi elaborate pornind de la calificările ce pot fi documentate prin rezultate și realizări concrete. Printr-o astfel de scrisoare te vei diferenția în mod inteligent  față de alți competitori.
O pagină este spațiul maximum admis pentru acest tip de scrisoare.

Conținutul unei scrisori de prezentare

Scrisoarea de intenţie nu este un document standardizat și de aceea ea trebuie să reflecte personalitatea specifică a fiecărui individ. Cu toate acestea ea trebuie să cuprindă un set de elemente specifice în absența cărora angajatorul nu poate face o evaluare comparativă.
 
Specialiștii recomandă ca orice scrisoare de prezentare să fie structurată în trei părți:

  1. prezentarea succintă a contextului în care candidatura are loc; un set realist de argumente care să demonstreze interesul nostru pentru viitorul job. Pentru postul vizat se va indica sursa prin care a fost obţinută informaţia (anunţ publicitar, prieteni, rude, etc.). E recomandat să se precizeze publicaţia şi data apariţiei sau a numelui persoanei care a oferit detaliile privind scoaterea la concurs a unui job.
  2. o sinteză credibilă a motivațiilor care au dus la decizia de a candida pentru acel post;Descrierea motivațiilor personale trebuie sa fie directă, succintă și susținută de argumente la obiect. Ea trebuie să releve în manieră nuanțată (accentuând cu finețe diferențele specifice) principalele trăsături de caracter ale candidatului și să pună în prim-plan acele calități capabile să îl recomande ca primă opțiune a unui angajator. Faptele trebuie lăsate să vorbească despre ele.
  3. o scurtă trimitere la elementele cunoscute despre firma care oferă postul și care au influențat decizia de a candida. Subliniază disponibilitatea şi interesul pentru un interviu precizând modalitatea cea mai uşoară de a fi contactat (nr. de telefon, E-mail, adresă) precum şi faptul că respectiva scrisoare de intenţie este însoţită de un C.V. (care oferă detalii mai ample cu privire la experienţa, aptitudinile şi studiile candidatului). Acest mod de a încheia scrisoarea de prezentare ar putea fi relevantă pentru consolidarea unei imagini complete asupra personalității și motivațiilor candidatului.


În esență, cu ajutorul unei scrisori de prezentare indici clar poziția care te interesează explicând de ce dorești un anumit job și de ce ai preferat un anumit angajator. Un punct esențial al scrisorii trebuie să lămurească angajatorul ce anume te recomandă ca persoana adecvată pentru poziția respectivă.

Exemple de scrisori de prezentare

http://www.scrisoaredeintentie.ro/
http://www.myjob.ro/cv-scrisoare-intentie/modele-scrisoare-de-intentie-in-3-variante.html